Witaj na największym w polsce forum o samochodach egzotycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance
Autor Wiadomość
el_ 
Administrator


Dołączył: 01 Cze 2005
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 2013-08-04, 10:17   Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance
   Aparat fot.: Sony A350


TEST: Skoda Octavia 1.8 TSI Elegance







tekst: Marek Stachoń, zdjęcia: Bartek Lichocki
 
 
Kaczy 

Dołączył: 29 Kwi 2007
Skąd: W-WA
Wysłany: 2013-08-05, 07:55   
   Aparat fot.: Nikon D666


Mega cichociemne auto z tym silnikiem. BTW strasznie nie trawię w OIII jasnej tapicerki wnętrza. Ciemny ekran multimedialny oraz klimatyzacja dziwnie komponują się z jasnymi połaciami tworzywa przed pasażerem.
_________________
https://www.facebook.com/PawelKaczorCars
 
 
 
markus 
Redaktor


Dołączył: 13 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-05, 20:47   
   Aparat fot.: Olympus Pen E-PL7


Kaczy napisał/a:
Mega cichociemne auto z tym silnikiem. BTW strasznie nie trawię w OIII jasnej tapicerki wnętrza. Ciemny ekran multimedialny oraz klimatyzacja dziwnie komponują się z jasnymi połaciami tworzywa przed pasażerem.


Nie mam aż takich drastycznych skojarzeń. Może dlatego, że jestem fanem jasnych wnętrz :P
_________________
http://www.carparts.com.pl
 
 
 
szakal 


Dołączył: 04 Wrz 2006
Skąd: Lębork ( N )
Wysłany: 2013-08-18, 09:52   
   Aparat fot.: Apple iPhone 4S


Cytat:
Z drugiej jednak strony mamy takiego paszkwila jak „Wir Leben Autos” Opla. Gdyby panowie inżynierowie z Rüsselsheim, choć trochę kochali auta, to Astrą dałoby się jeździć, Insignia byłaby w stanie pomieścić 4 dorosłe osoby, a samochody sygnowane logo OPC potrafiłyby choć trochę skręcać.


Najnowszą Astrą nie da się jeździć? :shock: Podpiera się lusterkami na zakrętach, podskakuje na nierównościach, nie hamuje, jest mułowaty?
Jeśli chodzi o Insignie stylizacja najczęściej nie idzie w parze z praktycznością jak np. VW CC. Słaby zarzut jeśli odnosić się do hasła reklamowego.
Nowe auta z logo OPC nie skręcają? Bynajmniej obecnie to jedne z lepiej prowadzących się przednionapędówek. Inżynierowie Opla nie stoją w miejscu.
Generalnie widać autor nie lubi za bardzo tej marki skoro napisał o czymś co już jest dawno nieaktualne.

Sama Octavia to świetne auto. Dobrze wygląda, fajnie jeździ, nieźle wykonane, ale to VAG i silniki TSI więc obawiałbym się problemów w przyszłości z tym autem. Niestety koncern z Wolfsburga odnotowuje ostatnio coraz więcej wpadek. Tego typu zarzuty wobec DSG zwykle podawali redaktorzy testujący najszybsze, topowe odmiany danych pojazdów. Jednak jak widać i zwykłe odmiany mają te przypadłość niezależnie od mocy oraz sposobu prowadzenia. Także kolejny powód aby sobie odpuścić Octavie przy ewentualnym szukaniu kompaktu. Do tego teraz niedawno straciła główny atut- największy bagażnik w klasie na rzecz Hondy. Do tego Civic co by nie pisać o jego wyglądzie to przynajmniej ma w sobie "coś" i budzi skraje emocje.
 
 
Seth 
Redaktor


Dołączył: 21 Sie 2005
Skąd: Wawa WI/WN/WPI
Wysłany: 2013-08-18, 19:57   
   Aparat fot.: EOS M


Cytat:
Generalnie widać autor nie lubi za bardzo tej marki skoro napisał o czymś co już jest dawno nieaktualne.

napisał praktyk, który z nowych opli jeźdzł Astrą G, do "teoretyka", który jeździł i Astrą i Insignią
Cytat:
Jeśli chodzi o Insignie stylizacja najczęściej nie idzie w parze z praktycznością jak np. VW CC.

tylko, że Insignia to jest zwykły samochód klasy średniej, który ma być praktyczny, bo zastąpił Vectrę i porównanie do CC jest nieco nietrafione.
Cytat:
jest mułowaty?

niezależnie od silnika
Cytat:
Bynajmniej obecnie to jedne z lepiej prowadzących się przednionapędówek.

tam chyba powinien być przecinek, albo nieprawidłowe uzycie słowa bynajmniej
jeśli mówisz o Astrze czy Corsie - to
Corsa słabo skręca
Astra w miarę
Insignia jest mułowata i nawet skręca, ale nie jest przednionapędówką.

Za to i Astra i Insignia ważą sporo więcej od konkurencji
_________________

 
 
szakal 


Dołączył: 04 Wrz 2006
Skąd: Lębork ( N )
Wysłany: 2013-08-19, 16:39   
   Aparat fot.: Apple iPhone 4S


Jeżdżę czym jeżdżę dlatego bardziej niż kiedyś interesuje się Oplami. Twoją opinie uznałem za przesadzoną.
Dziękuje za rzeczowe odpowiedzi.

"Bynajmniej" zastępuje słowo "przeciwnie" i nie musi tam być przecinek.

Podałem przykład VW CC bo to są podobne projekty stylistyczne i świetny przykład, że nie da się pogodzić ładnej stylizacji i praktyczności. No, ale fakt, że polityka VW jest lepsza bo osoba szukająca ładnej limuzyny wybierze CC, a praktycznej zwykłego Paska.
 
 
markus 
Redaktor


Dołączył: 13 Lut 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-19, 19:05   
   Aparat fot.: Olympus Pen E-PL7


Seth, dziękuję bardzo za odpowiedzi, mogę się pod nimi oburącz podpisać :)

Drogi szakalu - sam tekst był delikatnie przerysowany, ale takie jest już dziennikarskie prawo. Niemniej jednak to, co napisałem ma dość solidne podstawy empiryczne - dla EC.pl testowałem zarówno Astrę, jak i Insignię. Ponadto przez 3 miesiące używałem służbowej Astry 1.7 CDTI (oddałem ją z uczuciem ogromnej ulgi). Astra jeździ jako tako dopiero w trybie Sport, ale do liderów segmentu jest bardzo daleko. We znaki daje się też nadwaga (o czym wspomniał Seth. Mówiąc krótko - szału nie ma.

Co do DSG natomiast - jeździłem np. Golfem VI Variant z tą skrzynią, służbowo miałem też Passata B6 z DSG i w tych obydwu autach ta uciążliwość, o której wspomniałem nie występuje! Było to w Octavii do tego stopnia odczuwalne, że gdy po teście wsiadłem do swojego V70 D5 z 5-stopnionym Geartroniciem (to przecież dość leciwa i niespecjalnie mistrzowska konstrukcja), to czułem się jakbym prowadził Lambo :twisted:
_________________
http://www.carparts.com.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group