Witaj na największym w polsce forum o samochodach egzotycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Spis Egzotyków - porządki
Autor Wiadomość
adriano 


Dołączył: 14 Lut 2008
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-12-18, 12:17   

jeszcze LM002 ;D
_________________
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-18, 12:24   

petrolhead, mimo wszystko auta sprzed 60 lat bym odpuścił. XJ220 - moooooże.
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
petrolhead 


Dołączył: 22 Gru 2007
Skąd: ZGR/ZS
Wysłany: 2014-12-18, 12:32   

Rzuciłem 300SL ze świadomością jego wieku, bo wydaje mi się, że to prekursor współczesnych supersamochodów i skoro znalazłoby się miejsce np. dla F40 czy XJ220, to pewnie znalazłoby się i dla czegoś innego, równie rzadkiego z wcześniejszych lat (np. jeśli istniałaby i została sfotografowana "polska" Miura?).
Skoro się mówi A to wypadałoby powiedzieć B. ;) Albo będzie F40 i inne stare rzadkie, drogie żelazo (/aluminium/włókno węglowe :D ), albo odpuścić temat staroci definitywnie pozbywając się ze spisu aut klasycznych. Tak ja to widzę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez petrolhead 2014-12-18, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krejza123 


Dołączył: 30 Gru 2010
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 2014-12-18, 12:47   

W sumie dwa oddzielne spisy, jeden dla samochodów które miały premierę w 2000 roku i później a drugi dla tych <2000r. to też całkiem niezły pomysł. Za to trochę nie rozumiem wyrzucenia ciągle świeżego FFa ze spisu. Jeździ ich dużo mniej niż np. Californii, auto samo w sobie jest bardziej egzotyczne i droższe. A w Polsce jeżdżące egzemplarze można policzyć na palcach jednej, góra dwóch rąk. Jeszcze luźna myśl do Huracana/Californii T/991 Turbo S. Póki co powinno znaleźć się dla nich miejsce w spisie. Za to Focus RS500 powinien wylecieć.
_________________
 
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-18, 13:06   

O klasycznym spisie kiedyś był nawet osobny temat stworzony - wymaga to trochę rzeźbienia w konstrukcji samego portalu, ale pomyślimy co da się zrobić.
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
rolling

Dołączył: 15 Kwi 2010
Wysłany: 2014-12-18, 23:49   

Z pierwotnej propozycji to najbardziej broniłbym SLS-a bo nie doczekał się bezpośredniego następcy i raczej go nie przybędzie zbyt dużo z rynku używek (to gwarantowany future classic, więc będzie coraz mniej ofert sprzedaży).
Pomijając dyskusję na temat co ma/nie ma zostać w spisie, to na ile aktualny będzie spis A.D.2015? Chodzi mi o dublowanie się aut, w końcu bądź co bądź trochę aut zmieniło właścicieli, a co za tym idzie rejestracje. Macie to na tyle uchwycone?
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-19, 00:05   

rolling, na ile się dało i da - mamy :) Już prawie nikt nie fotografuje VIN'ów - na szczęście modernizacja spisu pozwoliłaby monitorować 'tablicową' przyszłość łatwiej, bo i niewielkim trudem rozróżnić jest poszczególne egzemplarze rzadziej występujących w kraju aut, niż debatować które czerwone F430 jest które, spośród 80 jeżdżących po kraju :)
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-20, 21:11   

Ktoś jeszcze coś ma do dodania? W poniedziałek ruszamy z rezultatami :)
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-25, 18:15   

A więc oto co następuje. Z listy "do wyrzucenia" z pierwszej strony pogrubiłem modele, które ocaleją ;) Tak jak wspomniałem wcześniej, wiele modeli (nowszych, które dopiero pojawiły się w PL) znajdzie się dopiero w spisie i ich w obydwu listach z pierwszego postu - nie uwzględniamy.

Kolejna rzecz - zapadła WSTĘPNA decyzja o utworzeniu spisu klasyków, gdzie znajdą się "grubasy" zaprezentowane przed 2000 rokiem. Swoje zasłużone w pełni miejsce znajdą więc F40, Iso Grifo, Stratos, czy 300 SL.

Z nowych tematów - co z Californią T, R8 V10 Plus, Bentleyem GT/GTC Speed MY11, ostatnim Shelby GT500, nowym Quattroporte/Ghibli (dla mnie raczej out), 997 Turbo S i pierwszym Gallardo/Spyder?

Aston Martin DB7
Aston Martin DB7 Volante
Aston Martin DB9
Aston Martin DB9 Volante
Aston Martin Rapide
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage Roadster
Aston Martin Vanquish
Aston Martin Vanquish S

Audi R8 V10
Audi R8 V10 Spyder
Bentley Arnage (starszy model)
Bentley Continental GT 2011
Bentley Continental GT Diamond Series
Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental Flying Spur Speed
Bentley Continental GTC V8 (generalnie wszystkie V8 to chyba odpadają)
Bentley Continental GTC Speed
BMW M3 CSL
Chevrolet Camaro Hennessey (generalnie myślę mocno o wszystkich tunerach, czy w ogóle ich umieszczać? duże prawdopodobieństwo tanich bodykitów lub chińskich podróbek)
Corvette C6 Z06
Dodge Viper SRT-10 Roadster
Dodge Viper SRT-10 Coupe
Ferrari California
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE
Ferrari 575M Maranello
Ferrari 550 Maranello
Ferrari 458 Italia / 458 Spider

Ferrari F430
Ferrari F430 Spider
Ferrari F360
Ferrari F360 Spider
Ford Focus RS500
wszelkie Mustangi, włącznie z Shelby?
Lamborghini Diablo
Lamborghini Gallardo LP560-4
Lamborghini Gallardo LP560-4 Spyder

Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Spyder
Lotus Exige
Maserati Gransport
Maserati GranTurismo S
Maserati GranTurismo
Maserati GranCabrio
Maserati Quattroporte (wszystkie prócz najnowszych? nad nimi też myślę o jakiejś selekcji modelowej lub wyoutowaniu w ogóle ze spisu)
Mercedes SLS AMG
Mercedes SLS AMG Roadster

Mercedes CL 65 AMG C216
Mercedes CL 65 AMG C215
Mercedes S 65 AMG W221
Mercedes S 65 AMG W220
Mercedes SL 65 AMG R230/2
Mercedes SL 65 AMG R230
Mercedes SL 73 AMG
Porsche 911 996 GT2
Porsche Panamera Turbo S
Rolls-Royce Mansory Ghost (na rzecz łączenia tuningów z autami fabrycznymi)

Z listy tego, co ma zostać z pierwszego postu odpada z kolei Maserati Granturismo Sport, S 65 AMG W221 FL i CL 65 AMG C216 FL. Zostają więc:

Alfa Romeo 8C Spider
Ariel Atom
Aston Martin DBS
Aston Martin DBS Volante
Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin Vanquish 2012
Audi R8 GT
Bentley Arnage 2007
Bentley Brooklands
Bentley Continental Supersports
Bentley Continental Superspors Convertible
Bentley Mulsanne
BMW Z8
Bugatti Veyron
Corvette C6 ZR1
Dodge Viper SRT-10 ACR
Ferrari Enzo
Ferrari FF
Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari 599 GTO
Ferrari 458 Speciale
Ferrari 430 Scuderia
Ferrari 430 Scuderia Spider 16M
Ford GT
Honda NSX
KTM X-Bow
Lamborghini Aventador
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
Lamborghini Gallardo Superleggera
Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce
Lamborghini Murcielago LP640
Lamborghini Murcielago LP640 Roadster
Lamborghini Murcielago 40th Anniversary
Lamborghini Murcielago
Lamborghini Murcielago Roadster
Maserati GranTurismo MC Stradale / GranCabrio MC Stradale
Maybach 62S
Maybach 62
Maybach 57S
Maybach 57
Mercedes SLR McLaren 722 Edition Roadster
Mercedes SLR McLaren
Mercedes SLR McLaren Roadster
Mercedes C 63 AMG Coupe Black Series
Mercedes CLK 63 AMG Black Series
Mercedes SL 65 AMG Black Series
Mercedes CL 65 AMG C216 FL
Mercedes CLK DTM
Mercedes S 65 AMG W221 FL
Porsche Carrera GT
Porsche 911 997 Turbo S 918 Edition Spyder
Porsche 911 997 Turbo S Cabriolet
Porsche 911 997 GT2
Porsche 911 997.2 GT3 RS
Porsche 911 997 GT3 RS
Rolls-Royce Ghost
Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom Coupe
Tesla Roadster Sport
Ultima GTR
Wiesmann Roadster MF3
Wiesmann GT MF4

+ inne modele, których nie było do tej pory z uwagi na braku aktualizacji spisu. Dojdą więc SLS Black Series, G 6x6, Aventador Roadster, Aventador 50th Anniversario, 458 Speciale, Porsche 918 Spyder etc.
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
carlos92 


Dołączył: 05 Kwi 2008
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-12-25, 19:05   
   Aparat fot.: Nikon D750 i D810


Dopisz "może" jeszcze Łukasz Corvette C7 - bo na FB widziałem już przynajmniej 5 na PL blaszkach
_________________

Mistrz Polski Ad. 2010r. i dwukrotny Mistrz Okręgu Mazowieckiego w Wędkarstwie Spinningowym
 
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-25, 19:16   

carlos92 - byłbym wdzięczny gdybyś czytał całość mojego posta, a szczególnie ostatnie zdanie. Swoją drogą myślę, że chyba lepiej zaczekać na Z06, będzie tego mniej, a jak sam zauważyłeś C7 jest już trochę, a co dopiero na nowy sezon ;)

P.S.
Proszę się wypowiadać również w "kolorowych" kwestiach.
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
petrolhead 


Dołączył: 22 Gru 2007
Skąd: ZGR/ZS
Wysłany: 2014-12-25, 19:30   

blaszek napisał/a:


Z nowych tematów - co z Californią T, R8 V10 Plus, Bentleyem GT/GTC Speed MY11, ostatnim Shelby GT500, nowym Quattroporte/Ghibli (dla mnie raczej out), 997 Turbo S i pierwszym Gallardo/Spyder?



Ja bym żadnego z nich nie umieścił w nowym spisie.
A z drugiej strony... Został Focus RS500 i M3 CSL, więc... :? Zostawić Focusa z małej serii, a wyrzucić Ferrari? :E
_________________
 
 
skoc92 


Dołączył: 30 Sie 2008
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-12-25, 19:41   

Zostawiłbym - Californie T, 997 Turbo S, pierwsze Gallardo
Wywaliłbym - Bentley GT/GTC Speed MY11, nowe Shelby
Neutral - R8 V10 Plus i Quattroporte/Ghibli (chociaż Maserati bym raczej wywalił, może dlatego że nie pasuje mi ten hjundajowy dizajn :P )

Wyrzuciłbym też w sumie RS500, nie wiem co za nimi przemawia, mało ich ale takich Conti GT Diamond Series jeszcze mniej a lecą (z czym się oczywiście jak najbardziej zgadzam :) )


blaszek napisał/a:
Kolejna rzecz - zapadła WSTĘPNA decyzja o utworzeniu spisu klasyków, gdzie znajdą się "grubasy" zaprezentowane przed 2000 rokiem.

Super, fajnie że się w końcu coś ruszyło w tym temacie :)
_________________
www.facebook.com/skoc92
www.facebook.com/exclusivecarswroclaw
 
 
 
blaszek 


Dołączył: 26 Cze 2005
Skąd: lubelskie / Wwa
Wysłany: 2014-12-25, 20:23   

petrolhead, M3 CSL mimo młodszego wieku, powiedzmy że traktujemy już w ramach klasyków - na nieco innych zasadach. To auto obecnie kosztuje niewiele mniej niż jako nowe i ciągle drożeje (najtańszy egzemplarz na mobile.de -> 50.000 Euro za RHD, 70.000 Euro za LHD) - wiem, że cena nie gra tu aż takiej roli, skoro zestawiamy ze sobą Focusa RS500, którego na wspomnianym portalu kupisz za 33.000 Euro z nowym Ferrari California T (minimum 160.000 Euro za auto z ekspozycji).

skoc92, no właśnie myślę podobnie, z delikatnym znakiem zapytania przy 997 Turbo S (czy aby na pewno ma zostać) i tym Bentleyu, ale upierał się nie będę. Zostawiam temat do dyskusji do końca weekendu :)
_________________
"Tyle dróg budują, tylko ku'wa nie ma dokąd iść..." - Jan Himilsbach
 
 
 
GWTBialy 


Dołączył: 21 Cze 2010
Skąd: DW/DJ
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-12-25, 20:25   

No i od razu lista jest bardziej przekonująca :) Ważne, że znajdzie się miejsce na nieco starsze egzotyki.

Jak dla mnie:

- nowe 4porte i Ghibli out,
- jeśli poleciało F430 to to samo trzeba zrobić z Gallardo,
- Bentleye, Shelby + RS500 - kosz

Zostawiłbym Californię T, R8 V10 Plus i 997 Turbo S ;)
_________________
www | flickr | PA Fanpage
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group